Het Heldengala beleefde op zaterdag 20 november zijn tweede editie in een bomvol Gigant. Hier werden tien toppers, mensen, organisaties en bedrijven beloond voor het werken aan een mooier, leuker of beter Apeldoorn.
Er heerste een sfeer van: zo kan het ook in Apeldoorn. Dit is het resultaat van Apeldoorners die zeggen: ’t kan anders en dat zullen we met elkaar laten zien!
Presentator Ruud Veltenaar zorgde samen met juryvoorzitter Jacqueline van den Brink voor de toelichting op de nominaties en de bekendmaking van de winnaars. Ze hadden oog voor details, mogelijk iets teveel. Wel sloeg de vonk van optimisme en enthousiasme over op de zaal.
De stemming
Apeldoorn heeft gekozen. Apeldoorners werden op alle mogelijke manieren opgeroepen om vooral te gaan stemmen. Hiernaast velde een deskundige jury een oordeel. Niemand kan zeggen dat er niet gewikt en gewogen is en dat de winnaars geen grote bijdrage aan Apeldoorn en zijn uitstraling hebben geleverd.
En de helden zijn: Fred de Graaf, Sparta, Paul Blokhuis, Rabobank Apeldoorn, Apenheul, Martins Brasserie, Gigant, Anne Terpstra, Drakenbootfestival en Joji Na.
De Jury
De jury stelde vast dat Apeldoorn heel wat mensen telt die zich onderscheiden. Moeilijke keuze dus, maar uiteindelijk vooral een gewetensvolle afweging.
De jury bestond uit: Jacqueline van den Brink, Dick van Dijk, Frank Reinders, Micheline Tasseron en Chris Wolters.
Naast de vakjury was er een publieksjury. Het totaal aantal stemmen was 5: 4 stemmen van de vakjury en 1 van de publieksjury. Elke stem telde voor 20 procent. Bij een gelijke uitslag was de stem van de publieksjury doorslaggevend. Dat was in 2 categorieën aan de orde.
Wil je meer weten over dit echte Apeldoornse gala, de winnaars en de jury? Lees ApeldoorNEXTra!
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies
Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
REACTIES