Bijeenkomst Social Media Club Apeldoorn

Dinsdag 4 maart 2014

Door Agenda

social media club

Op 10 maart viert de Social Media Club Apeldoorn haar 1-jarig jubileum in het ACEC gebouw. Deze bijeenkomst staat, heel toepasselijk, in het teken van politiek, maar verwacht geen politieke spelletjes. Twee sprekers vertellen elk uit een andere invalshoek hoe social media door de politiek ingezet worden. Wat is de invloed van social media op het gevoel dat mensen bij een politieke partij hebben en hoe wordt dit ingezet om stemmers te ‘winnen’. Interessant om te weten want wellicht kun je deze ideeën ook gebruiken in je eigen onderneming.

Kirsten de Leest
Kirsten de Leest is communicatiemedewerker bij de Raadsgriffie en bij de Nieuwsdesk van de gemeente Apeldoorn. Tijdens de bijeenkomst vertelt zij vooral vanuit haar rol bij de Raadsgriffie, maar maakt ook een kort uitstapje naar het gemeentelijk beleid. Sinds ze in 2010 bij de gemeente werkt is zij geïnspireerd om van social media van de gemeente een ‘ding’ te maken. Als social media expert van de Gemeente Apeldoorn zet zij de verkiezingscampagne voor de komende gemeenteraadsverkiezingen uit op social media. Tijdens de bijeenkomst licht zij onder andere toe hoe zij de social media campagne opgezet hebben en wat de ervaringen tot nu toe zijn.

Niels Loeffen en Aart Paardekooper
Niels Loeffen is online media analist bij HowAboutYou en adviseert overheden bij de inzet en analyse van online communicatie. Aart Paardekooper is gemeenteraadslid in Leidschendam-Voorburg en issuemanager bij overheden. Zij onderzochten het online gedrag van lokale politici en burgers bij de herverdelingsverkiezingen in november in Alphen aan den Rijn. Ook de online strijd om de stemmen op 19 maart 2014 wordt intensief gevolgd.

De bekende schrikbeelden voor politieke partijen in verkiezingstijden: flyers die ongelezen de prullenbak in verdwijnen, posters die binnen een dag worden overgeplakt en verkiezingsmarkten die bijna niet worden bezocht. Met social media hebben politieke partijen een nieuwe troef in handen om kiezers te vinden en te binden. Hoe presenteren lokale, politieke partijen zich online en welke kansen van nieuwe media liggen voor lokale politieke partijen voor het grijpen? Op 10 maart wisselen zij de inzichten en tips uit.

Interesse?
Geïnteresseerden kunnen een (gratis) toegangskaart reserveren via de website van SMC055. De bijeenkomst is ook via twitter te volgen via . Blijf op de hoogte van SMC055 via twitter (@SMC055) en facebook (social media club Apeldoorn).

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.200 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!