De kunstwerken van Apeldoornse kunstenaars, bijeengebracht in de tentoonstelling Forest Fairytales, worden in de laatste tentoonstellingsweek te koop aangeboden. CODA ondersteunt hiermee het cultureel ondernemerschap van beeldend kunstenaars en vormgevers.
Bezoekers zullen vanaf 18 januari in de tentoonstelling Forest Fairytales prijsstickers zien bij de werken die te koop aangeboden worden. Hoewel een museum geen galerie is en dit ongebruikelijk is voor musea, heeft CODA directeur Carin Reinders besloten tot deze verkoopmogelijkheid. De kunstenaars hebben hard gewerkt aan de totstandkoming van deze tentoonstelling. Sommige deelnemers hebben speciaal voor dit project werk gemaakt. Ze ontvingen geen vergoeding voor het gebruik van hun werken en mede daarom wordt deze mogelijkheid geboden. CODA rekent dus ook geen commissie of andere vorm van afdracht.
Als er interesse is voor een of meerdere kunstwerken kan dat met een zogenaamde reserveringssticker kenbaar gemaakt worden. Afrekenen geschiedt op de slotdag van de tentoonstelling, zondag 22 januari. De koper geniet diezelfde dag nog van zijn kunstwerk want de aankoop gaat na betaling direct mee naar huis. Gastcurator Guido de Vries geeft op zondag 22 januari met een aantal kunstenaars tekst en uitleg bij de werken en over de tentoonstelling. CODA hoopt dat het – letterlijk – een finissage zal zijn. CODA Museum zal zelf een aantal werken kopen uit deze tentoonstelling kopen voor de collectie ‘Apeldoorn’.
Kom vanaf 18 januari naar CODA, kijk, sticker en kom 22 januari kopen en ophalen! Ook voor een bescheiden portemonnee is er prachtige werk te koop. Niet kopen maar nog wel de tentoonstelling bezoeken? Dat kan ook nog tot 22 januari.
Forest Fairytales
CODA Museum biedt met Forest Fairytales Apeldoornse kunstenaars een podium waar zij laten zien wat er op dit moment speelt in de Apeldoornse kunstwereld. De bosrijke omgeving van Apeldoorn dient als inspiratiebron voor de diverse kunstwerken. De geselecteerde kunstenaars wonen en werken in Apeldoorn. Forest Fairytales toont werk van Anke Land, Camiel Andriessen, Emiel Bruggeman, Ferry Staverman, Guido Nieuwendijk, Iris Burghout, Irma Boxman, Jacintha Bierens, Liesbeth Rommers, Linda Mosterd, Marije Vermeulen, Nicolette Klerk, Ranko Skenderija, Sandrijn van der Horst, Vincent Rijnbende en Zyanya Keizer. In de tentoonstelling worden ook werken getoond van de overleden Apeldoornse kunstenaars Jan Freark Wierda (1954 – 2011) en Sietske Oudman (1976 – 2004). Het affiche van de tentoonstelling is ontworpen door het Apeldoornse reclamebureau Faam. De ‘fantastische’ inrichting van de ruimte is het werk van interieurarchitect Jesse van Lienen, eveneens gevestigd in Apeldoorn.
De meeste kunstwerken zijn te koop, maar de werken van Sandrijn van der Horst, Liz Keizer, Nicolette Klerk, Sietske Oudman en Jan Freark Wierda worden niet te koop aangeboden. Een volledige prijslijst als ook de reserveringsstickers zijn af te halen bij de Museumbalie.
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies
Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
REACTIES