Nintendogs+Cats Review

Donderdag 24 maart 2011

Door firstgame

Aankomende donderdag ligt de Nintendo 3DS eindelijk in de winkels, maar zonder games heb je natuurlijk niets aan het apparaat. Gelukkig heeft Nintendo een aardige line-up klaar staan voor wanneer de Nintendo 3DS in de winkels komt te liggen en één van die launchgames is Nintendogs+Cats. De game is hetzelfde qua principe als zijn voorganger op de Nintendo DS, je moet een door jouw gekozen puppy opvoeden en vertroetelen, natuurlijk is de game niet exact hetzelfde want het heeft enkele grote en kleine verschillen.

Om het er maar meteen even uit te gooien, Nintendogs+Cats is niet voor iedereen bedoelt. Waarom? Omdat het schattigheid gehalte extreem hoog ligt en het echt een game is voor de jongere doelgroep. Heb ik mij kunnen vermaken met de game? Jazeker, het was zeker fijn om even een game te spelen waarbij je lekker je verstand op nul kan zetten en fijn kan genieten van de schattigheid op je scherm. Nintendogs+Cats verschijnt in drie verschillende versies, qua inhoud verschillen alleen de rassen waaruit je kan kiezen maar qua gameplay zal er totaal geen verschil in zitten.

Net zoals bij zijn voorganger focust Nintendogs+Cats zich op het opvoeden en verzorgen van jouw virtuele huisdier. Een nieuwe toevoeging in dit deel is overduidelijk de kat, met in elke versie een handje vol kattenrassen waaruit je kan kiezen. De toevoeging van katten is leuk maar voegt niet echt iets toe aan de game. Je kan ze voeren, met ze spelen en aaien maar daar blijft het echt bij, het is meer bedoelt als leuke gimmick. De game moet het veel meer hebben van de honden want daar kun je tenslotte veel meer mee. Wanneer je de game voor het eerst start kies je een hondje uit de verschillende hondenrassen, pas later in de game kun je er voor kiezen om er ook een kitten bij aan te schaffen maar het is niet verplicht. Wanneer je een keuze hebt gemaakt kun je beginnen met het opvoeden van je trouwe viervoeter.

Je kan samen met je puppy meedoen aan wedstrijden, hiermee kun je geld winnen wat je kan gebruiken om nieuwe meubels, speeltjes, accessoires, voeding etc aan te schaffen. Je kan meedoen aan drie verschillende wedstrijden, Discuswerpen, Lure-competitie en gehoorzaamheidstest, elk wedstrijd heeft meerdere niveaus die je kan bereiken door een competitie te winnen. Des te hoger je komt des te meer geld je ermee gaat verdienen! Ook kun je gaan wandelen met je trouwe metgezel, dit kan zowel in de game als in het echt door middel van een stappenteller. Hierbij telt de gedachte, des te meer je loopt des te blijer je hond is na het einde van de wandeling!

Bij de Nintendo 3DS gaat het natuurlijk voornamelijk om het 3D effect, dit is zeker aanwezig bij Nintendogs+Cats. Het effect geeft voornamelijk een gevoel van diepte, een soort kijkdoos dus. Het is echter jammer dat het effect niet zo sterk als bij andere games zoals Super Street Figher IV 3D. Helaas kan ik niet meer vertellen over het 3D effect aangezien het echt iets is wat je zelf moet ervaren. Het is zeker aanwezig en zorgt voor een unieke ervaring, echter zijn er andere games die veel meer uit het effect halen.

Nintendogs+Cats is zo’n game die heerlijk is om elke dag even op te pakken voor een uurtje. De honden en katten zijn erg schattig, zien er visueel goed uit en vooral met de honden kun je genoeg doen. Wat wel jammer is, is dat de honden en katten niet ouder worden in de game en dat is een gemiste optie. De game is zeker voor de jongere doelgroep leuk om bij de Nintendo 3DS te hebben, maar ook de wat oudere doelgroep zou er zeker op zijn tijd van kunnen genieten. Nintendogs+Cats ligt vanaf 24 maart in de winkels, samen met de lancering van de Nintendo 3DS

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie