Creatieven werken acht uur over voor het goede doel in ACEC

Maandag 26 maart 2012

Door Leo de Boer

Vrijdag 30 maart gaan creatieven voor de vierde keer in Apeldoorn overwerken voor vijf goede doelen. Op één avond en deel van de nacht zetten ze hun vakkennis in om goede doelen te helpen met hun communicatie. Vijf teams maken in acht uur tijd concepten voor bijvoorbeeld een fondswervingscampagne, een huisstijl, website, een event… kortom alles wat die organisaties hard nodig hebben. Designers, reclamemakers en marketeers doen wat moois met hun vak. Maar wel onder bijzonder spannende omstandigheden. Op de avond zelf horen ze pas met wie ze in een team zitten, voor welk doel ze werken en wat het doel van hun vraagt. Daarna werken ze onder tijdsdruk, maar dat zijn ze gewend, improviserend naar doordacht resultaat toe. Want ’s nachts vind nog wel de presentatie aan de doelen plaats. Gelukkig worden de creatieven dankzij de vele sponsoren goed in de watten gelegd. Apeldoorn werkt dit jaar voor Be-Come, Gigant, Meta Challenge, Reumapatiëntenvereniging Apeldoorn en Vlinderkind.

Wereldwijd event

Ooit begonnen in Groningen is ‘8UO’ dit jaar voor het eerst een internationaal event.  Er wordt 30 maart 2012 van Sydney tot Rio de Janeiro in zo’n 20 plaatsen op 4 continenten door in totaal 700 creatieven voor 100 goede doelen overgewerkt! In Nederland zijn dat naast Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem, Groningen, Den Haag, Rotterdam, en Utrecht en Tilburg. Via twitter en andere sociale media kun je de avond volgen met de hashtag #8i2012.

Er is nog plaats!

Ben je een ervaren creatief of ben je nog in opleiding. Doe mee! Er zijn nog enkele plaatsen vrij. Ga naar de website om je aan te melden. Niet meedoen maar wel de sfeer proeven? Loop vanaf een uur of negen ’s avonds even binnen bij het ACEC. Maar hou het rustig, werk in uitvoering!

ONDERWERPEN

Tentoonstelling

Onze nieuwsbrief

Elke maandag ons nieuws in de mail?

Meer lezen over cultuur

REACTIES

Elke maandag ons nieuws in de mail?