Decathlon afstandsponsor Mini-Marathon

Dinsdag 15 september 2015

Door Redactie

Decathlon is vanaf aankomende editie (7 februari 2016) afstandsponsor van de Mini-Marathon. Kris Bruin, vestigingsmanager Decathlon Apeldoorn en stichtingsvoorzitter Frans Mulderij zijn dit onlangs overeengekomen. De overeenkomst is voor een jaar maar de intentie is voor beide partijen een langdurige samenwerking. Mulderij: “Voor een van onze mooiste afstanden hebben we een passend bedrijf gevonden. En helemaal geweldig natuurlijk dat het in dit geval een sportketen is. Naast een mooie samenwerking zien we samen mooie kansen voor extra acties waar onze lopers van zullen profiteren.”

Het bedrijf is hard op weg om Europa’s grootste sportwinkelketen te worden. In de winkels in Nederland werken meer dan 250 medewerkers om elke dag grenzen te verleggen. Op minimaal 2500 m2 aan oppervlakte per winkel, verkoopt het bedrijf producten voor 65 verschillende sporten. Daarnaast heeft Decathlon 20 eigen zogenaamde passiemerken.

Decathlon ziet veel kansen in Nederland en zal een snelle groei gaan doormaken. Binnen nu en 5 jaar ziet het bedrijf een verdubbeling van het aantal winkels. Het lange termijn doel is dat iedereen binnen 30 minuten een Decathlon ter beschikking heeft. Het feit dat Decathlons eerste winkel in 1976 is geopend en er inmiddels al meer dan 650 winkels in 21 verschillende landen zijn, is indrukwekkend.

Onze nieuwsbrief

Elke maandag ons nieuws in de mail?

Meer lezen over cultuur

REACTIES

Elke maandag ons nieuws in de mail?