Sushirestaurant Silk blijft nog langer dicht

Dinsdag 13 oktober 2020

Door Redactie

Archief | Amrutha Mol

Het was een heftige situatie vorige week bij Silk Sushi & Asian Dining aan de Nieuwstraat. Teveel mensen in het restaurant, en al een keer een waarschuwing gehad, resulteerde in het feit dat de zaak ontruimd werd. Het restaurant meldde op Facebook te hopen morgen, woensdag 14 oktober, weer open te kunnen. Maar de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland heeft besloten dat ze tot in ieder geval 19 oktober dicht moeten blijven.

Hoofd boven water

De meningen van de klanten zijn verdeeld. De één vindt het terecht dat de zaak ontruimd werd, de ander snapt dat horecaondernemers ook proberen het hoofd boven water te houden. Zo meldt Marja Hoebe onder het bericht van Silk zelf op Facebook: “Mooi dom om dat te doen. Ik begrijp het helemaal, maar ze staan gewoon op wacht om iemand te pakken.” Vincent Bello zegt: “Het is gewoon belachelijk. Ik keur het aantal niet goed , maar in deze zaak passen 250 mensen, daar betalen ze ook de huur voor. Een klein restaurant mogen ook 30 gasten, ze moeten gewoon kijken naar het aantal vierkante meters een horecazaak heeft.”

Rene Nederhof reageert hierop met de woorden: “Volgens mij is dit duidelijk gecommuniceerd en geldt voor de complete horeca hoe vervelend het ook is. Gewoon houden aan de regels op dit moment hoe groot de horecazaak dan ook is. Ff doorbijten allemaal en blijf gezond.” Daar is Vicky ter Laare-Jacobsz het mee eens: “Helaas zijn er regels die we moeten volgen en consequenties als je ze overtreedt. Gelukkig is het tijdelijk, en kan Silk hopelijk snel weer gasten ontvangen.”

Dom

Anderen vinden het ‘dom’ dat Silk de regels overtrad. Jojanneke van Puffelen-Meyran vindt: “Oeps, wat dom! Regels zijn er niet voor niets, denk aan de gezondheid van je gasten en die van jullie eigen personeel.” Toch vinden sommigen dat je dan beter niet naar een restaurant kunt gaan. Maud Sloot: “Als het om de gezondheid gaat moet je gewoon thuis blijven lijkt mij en niet uiteten gaan.” Jannie Wolff is er ook niet positief over: “Echt dom om de regels te negeren, en ook niet zo’n klein beetje ook. En dan de mensen om 23.45 uur afbellen die de volgende dag gereserveerd hebben, echt heel slecht.”

Eigenaar Rubin Hu was niet bereikbaar voor commentaar.

 

https://www.facebook.com/SilkApeldoorn/posts/1074671532951957

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.200 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over ondernemen

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!