Apeldoorn

Donderdag 3 juli 2014

Door Bert Huisman

H.W. Fluks

Eigenlijk moet het anders, zei mijn gewaardeerde vriend Lex van Vleuten. Vorder de reclamegelden van de ‘Apenheul’, ‘Paleis het Loo’ en de ‘Koningin Julianatoren’. Start met het gevorderde geld een wervelende reclamecampagne met de ‘Stad Apeldoorn’ als de stad van de onverhoedse gebeurtenissen en enerverende verrassingen.

Introduceer het café op wielen, noem het de feestfiets en maak al fietsend een tocht langs de monumentale panden in Apeldoorn. Verhuur bij het kanaal kano’s en fluisterbootjes met als slogan; ‘Apeldoorn vanaf het water miraculeus mooi’. Reduceer het parkeertarief van de parkeergarage bij ‘Orpheus’ of maak het gratis, plaats op verschillende locaties de voor nop te gebruiken fiets en realiseer in het ‘Amaliapark’, de waterrijke kinderopvang. Richt een camper-overnachtingsplaats in aan de Koning Lodewijklaan en het Zwitsalterrein en sta toe dat op kleinschalige wijze daar ook gekampeerd mag worden. Plaats her en der in de binnenstad reclameborden en laat de bezoeker weten dat de ‘Apenheul’, ‘Paleis het Loo’ en de ‘Koningin Julianatoren’ bestaan. Ondersteun dat met bewegende beelden op gelikte beeldschermen op alle pleinen van de stad. Vanaf schouwburg ‘Orpheus’ moet het mogelijk worden om met een kabelbaan, moment van vertrek elke vijf minuten met retourticket, een fascinerende reis te maken boven de Loolaan richting de diverse attracties.

En is het wat, vroeg hij me. Ik knikte.

 

ONDERWERPEN

Museum Theater

Onze nieuwsbrief

Elke maandag ons nieuws in de mail?

Meer lezen over stad

REACTIES

Elke maandag ons nieuws in de mail?