Bezoekersaantallen SR17 boven verwachting

Maandag 25 december 2017

Door Redactie

De aanwezigheid van het Glazen Huis heeft gezorgd voor flink wat extra bezoek aan de Apeldoornse binnenstad. Na vier dagen stond de teller op ruim unieke 228.000 bezoekers, zo blijkt uit voorlopige tellingen van Locatus Data. Topdag tot nu toe was de donderdag met bijna 83.000 bezoekers aan de binnenstad. Bij de start van 3FM Serious Request, op maandag 18 december 2017, werden 49.000 bezoekers geteld. Op dinsdag waren dat er ruim 34.000, op woensdag 62.000. Drukste dag op het Marktplein, de locatie van 3FM Serious Request, was woensdag 20 december met ruim 23.000 unieke bezoekers. Voorafgaande aan het evenement ging de gemeente Apeldoorn uit van bezoekersaantallen van 35.000 per dag, oplopend tot 75.000 per dag in weekeinde.

,,Dat zijn prachtige getallen, boven verwachting”, zo stellen burgemeester John Berends en verantwoordelijk wethouder Nathan Stukker in een reactie op de eerste onderzoeksresultaten. Burgemeester Berends is onder de indruk van hetgeen 3FM Serious Request losmaakt in Apeldoorn. ,,Ik proef een enorme saamhorigheid in de stad. Mooi om mee te maken. Fijn is ook om te constateren dat er amper klachten bij ons binnen komen.”

Van 18 tot en met 24 december voert NPO 3FM vanuit Apeldoorn actie om verscheurde families in conflict- en rampgebieden weer samen te brengen. Wereldwijd zijn meer dan 4 miljoen mensen op zoek naar hun dierbaren. Vooral in conflict- en rampgebieden als Nigeria, Congo en Nepal leven miljoenen kinderen noodgedwongen gescheiden van hun ouders, broers en zussen. Met de opbrengst kan het Rode Kruis vermiste kinderen en familieleden opsporen, het contact herstellen en hen in bijzondere gevallen thuis brengen.
 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.200 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over stad

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!