Citymarketingorganisatie van start met bekende bestuurders

Vrijdag 13 januari 2017

Door Redactie

Apeldoorn Marketing uit de startblokken Sinds 1 januari is de nieuwe stichting Apeldoorn Marketing actief. Als Raad van Toezicht treden de directeur van Paleis Het Loo, de voormalig penningmeester van Apeldoorn Promotie en tennisicoon Jacco Eltingh aan. Vanaf 1 februari start Ilse Harmelink als directeur-bestuurder van de citymarketingorganisatie.

De stichting Apeldoorn Promotie heeft zich de afgelopen jaren vooral bezig gehouden met publieksevenementen en recreatie in Apeldoorn. Nu is de organisatie omgedoopt tot Apeldoorn Marketing, met een nieuwe gemeentelijke opdracht, een nieuw bestuur en nieuwe activiteiten. De citymarketingorganisatie wil zo jonge gezinnen, professionals en toeristen trekken naar de stad.

De komende weken treedt kwartiermaker Roeland Tameling op als waarnemend directeur. Op 1 februari draagt hij het bestuur over aan Ilse Harmelink. Harmelink is geen onbekende in Apeldoorn: ze werkt bij Achmea als marketing strateeg, heeft gewerkt bij De Hoge Veluwe en woont in Klarenbeek. Tameling blijft als marketeer verbonden aan de stichting.

Bij de vernieuwde stichting is een Raad van Toezicht aangesteld, die de directie op persoonlijke titel controleert en ondersteunt waar nodig. Leden van deze Raad van Toezicht zijn Michel van Maarseveen (directeur Paleis Het Loo), Wendy van der Velde (directeur Core Qualities, voormalig penningmeester van Apeldoorn Promotie) en Jacco Eltingh (directeur Eltingh Haarhuis Tennis & Events).

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.400 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over stad

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!