De nieuwste horecazaak in Apeldoorn: Bakkertje Bol
Door Dione Lam
Een nieuw leegstaand pand dat gevuld gaat worden door horeca, voorheen zaten er verschillende kledingwinkels. De nieuwkomer, Bakkertje Bol, is een franchise organisatie en zit momenteel al in Breda, Den Bosch en 2 keer in Eindhoven. Na Haarlem en Utrecht staat Apeldoorn nu ook in de wachtrij om een locatie te ontvangen. Maar waarom Apeldoorn? Hebben we hier niet al genoeg broodjeszaken?
Bakkertje Bol
“Wij zijn een familiebedrijf. Van oorsprong komen wij uit Eindhoven, dus zijn we ook een Brabantse onderneming”, legt Jacky Michels van Bakkertje Bol uit. “We hebben zowel bakkerijen, als winkels. Onze bakkerij, in Eindhoven, stuurt zijn zelfgemaakte producten naar de winkels toe.” Het concept is door eigenaar Joop van de Looveren bedacht. Het brood wordt deels machinaal en deels met de hand gemaakt. De bakkerij bakt eigenlijk alleen ambachtelijke broodjes. In Apeldoorn zal de franchise gerund worden door Henry Tijssen, die zelf ook uit Apeldoorn komt.
Concurrentie
Het aantal horecazaken in de binnenstad zal met de toevoeging van Bakkertje Bol toenemen, is er dus sprake van concurrentie? “Wij zien het niet als concurrentie, maar als aanvulling”, vertelt Jacky. “Er is uiteraard een behoorlijke markt in de horeca, dat weet ik ook, maar er is ook genoeg ruimte.” Het is volgens haar uiteindelijk aan de consument om te kiezen waar zij gaan eten. “Er is meer dan genoeg aanbod, maar uiteraard gaan wij ervan uit dat wij niet onder blijven liggen met onze echte Brabantse worstenbroodjes!” De winkel hoopt in de 2e of 3e week van november de deuren te openen.