Architectuurcentrum Bouwhuis heeft een selectie gemaakt van 35 naoorlogse woonbuurten in Apeldoorn die representatief zijn voor de vijftiger, zestiger,zeventiger, tachtiger en negentiger jaren en de periode na 2000. Deze woonbuurten verschillen in architectuur, woontypologie, omgeving en openbare ruimte.
Architectuurfotograaf Harry Noback heeft in opdracht van Bouwhuis ruim 500 foto’s gemaakt van al deze projecten. Met behulp van deze foto’s heeft Bouwhuis samen met FARO Architecten een nieuwe internetsite ‘www.smaaktestapeldoorn.nl’ waarmee het publiek in en buiten Apeldoorn wordt uitgenodigd de smaaktest te doen. Bij deze waarderingstest zal het gaan om de beoordeling van de totale woonomgeving. De bedoeling is om zowel het vakdebat inhoudelijk te voeden als het publiek te stimuleren na te denken over wat men belangrijk vindt in de woonomgeving.
Uit de test zou moeten blijken welke factoren een woonbuurt geliefd maken of niet geliefd en welke relatief kleine toevoegingen of veranderingen aan de gevel, het dak, de omgeving en openbare ruimte grote invloed hebben op de waarderingscijfers. In april 2012 wordt van alle peilingen een analyse gemaakt en gepresenteerd.
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies
Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
REACTIES