Nieuw op het Marktplein: Stefano’s koffiezaak

Donderdag 5 november 2020

Door Amrutha Mol

In de zomer haal je er Italiaans ijs, maar wat doe je in de winter met dat pand? Stefano Bouwhuis, het broertje van de eigenaar van IJssalon Talamini bedacht er wat op. Hij opende deze week de pop-up store Stefano’s. De pop-up store zit er tot 1 maart 2021 en je kunt er terecht voor een Italiaanse koffie, warme broodjes en veganistische cake. Dit kan allemaal ’to-go’ meegenomen worden. De jonge ondernemer (34) vertelt over zijn nieuwe avontuur.

Echt Stefano’s

“Ik werk hier helemaal alleen. Ik speelde al langer met het idee om een eigen zaak te beginnen en toevallig kwam dit pand, wat in de zomer door mijn broertje bezet is, vrij deze winter. Omdat ik graag eerst wil proeven van het ondernemerschap ben ik Stefano’s begonnen in dit pand. Stefano’s is een hippe young ubran pop-up zaak waar je lekkere koffie, broodjes en sweet bites kan halen. Ik wissel mijn sweet bites af. Gisteren had ik cheescake, maar die is al helemaal op. Ik wil wel in ieder geval altijd iets zoets hebben, want wie houdt er nou niet van iets zoets?”, lacht hij.

Ondernemen in coronatijd

“Het voelt wel een beetje gek om een onderneming te starten in deze coronaperiode. Er zijn weinig mensen op straat en daarbij komt ook nog eens kijken dat er voor mijn deur een verbouwing van het plein aan de gang is. Maar ik blijf positief, ik heb bijvoorbeeld gisteren een goede dag gehad, dus daar ben ik erg blij mee. Waarmee ik me probeer te onderscheiden is, dat ik echt aantrekkelijk wil zijn voor jongere mensen. Ik wil echt een chille vibe neerzetten en daarom heb ik ook allemaal hip hop tekstjes op de stickers, paper bags, hip hop en R&B muziek en cups met grafische prints. Zo hoop ik die hip hop/skatevibe te creëren. Het is al echt Stefano’s, maar mijn eigen identiteit wil ik nog verder doorvoeren. Dus nu ben ik in Apeldoorn aan het testen als pop-up store, maar later wil ik wel echt open met een vaste zaak.”

Chille vibe

“Ik heb bij Talamini’s en Burnside Cablepark gewerkt en tijdens de coronaperiode kwam het idee om mijn eigen onderneming te starten. Daarom kwam het ook zo goed uit dat dit pand leeg kwam te staan, want zo kon ik hier mijn pop-up store openen. Ik hoef niet per se de allerlekkerste broodjes van heel Apeldoorn te verkopen, maar ik wil gewoon dat mensen hier een gezellige tijd hebben gehad. Dat ze weg gaan en tegen elkaar zeggen: “Dat was echt een chille vibe.” Voor jongeren is er nog niet zoveel op het gebied van koffietentjes en daarom wil ik me ook op hen focussen. Dat probeer ik te bereiken door de uitstraling van de store. Maar iedereen is welkom, hoor.”

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.200 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over ondernemen

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!