De nationale aftrap is er dan, een foto tentoonstelling “Mad in France”, gemaakt door Franse fotografen, foto’s over Frankrijk, (hoewel het had ook Patagonie kunnen zijn, alleen dan niet met Franse kleuren). De tentoonstelling werd geopend door de grote leider van Grid2012 in Amsterdam. Maar ben ik nu een azijnpisser als ik helemaal niet begrijp wat deze tentoonstelling te maken heeft met een nationale fototentoonstelling?
Je kunt je afvragen of het Ministerie van Economische zaken (een sponsor) dit bedoeld heeft: niets Nationaals, geen nationaal thema, gewoon foto’s uit Frankrijk. Leuk hoor, maar een relatie met het thema van Grid2012: De Noordervleugel ontbreekt. Jammer, een gemiste kans.
In Amsterdam is het thema: “Urban Reality Check, Latin America”. Inzendingen moeten gerelateerd zijn aan het eerder genoemde thema en gemaakt in Latijns-Amerika. Maar welke Henk en Ingrid reizen nu speciaal naar het boeiende Latijns-Amerika om 3 foto’s te maken en deze in te zenden? Ben ik nu paranoia als ik stel dat de fotografen al bekend zijn, alleen een “drager” ontbrak nog.
Niet getreurd; wij in Apeldoorn doen ook wat met Grid2012, zonder dure woorden als “keywords: reflection, urban landscape, communities, politics, public spaces, behaviour, migration, changing street scene, globalization, urbanization, overpopulation, speed, worldwide communication, identity, social networks, diversity shift, image manipulation, alienation, (de)constructing a new reality, boundery between reality and fiction, impact of photography on the way we see the world, engagement, personal stories.” Gewoon lekker dorps, dicht bij huis, maar heel verrassend. Wordt dus vervolgd.
Het was trouwens een ontzettend gezellige bijeenkomst (zie de rinkelende kassa), met een heerlijk buffet van Adnan, wat je – om u voor te zijn – wel zelf moest betalen. Ja, we letten gelukkig op de centjes.
StrangeArt is een klein ventje met een groot fototoestel. Anderen noemen hem ook wel sociaalfotograaf en levensbeschrijver. De marges en de kreukelzone van de maatschappij maakt hij door zijn verhalen en foto’s zichtbaar. Hij fotografeert in zwart-wit, hij denkt ook zo. Hij verdeelt de maatschappij in mensen die alles hebben…
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies
Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
REACTIES