Business in Wonderland: Betoverend succes voor Apeldoorn

Dinsdag 5 maart 2024

Door Redactie

Op donderdag 29 februari 2024 werd Apeldoorn overspoeld door een golf van enthousiaste ondernemers die deelnamen aan de eerste editie van “Business in Wonderland“. Het langverwachte en verbindende businessevent, georganiseerd door de Stichting Business in Apeldoorn, overtrof alle verwachtingen en werd met groot enthousiasme ontvangen door de lokale ondernemersgemeenschap.

Down the Rabbit Hole

De avond begon met een magische ‘Down the Rabbit Hole’-ervaring, waar ondernemers werden verwelkomd met ‘drink me’-drankjes en ‘eat me’-bonbons, geïnspireerd door de wereld van ‘Alice in Wonderland’. Het concept achter deze betoverende avond was duidelijk: de ondernemers zouden klein de konijnenpijp ingaan en groots, vol nieuwe ideeën en connecties, naar huis terugkeren.

Tweedle-Dee en Tweedle-Dum, de legendarische tweeling uit het Wonderland-verhaal, zorgden voor een humoristische noot terwijl ze ondernemers uit elkaar haalden en hen hun individuele avontuur in Wonderland lieten beleven. Gewapend met gouden enveloppen, rode of zwarte kaarten en drie uitdagende opdrachten, begonnen de ondernemers aan hun reis.

‘Over de streep gaan’

De avond draaide om ontmoeten, verbinden en ondernemen. Drie uitdagende opdrachten, waaronder ‘van groot naar klein staan’, ‘over de streep gaan’ en ‘je rebus oplossen en je aanverwanten vinden’, boden ondernemers de kans nieuwe connecties te leggen. Een bijzondere opdracht betrof de gemeente Apeldoorn, waar ondernemers werd gevraagd mee te denken over het creëren van een aantrekkelijke binnenstad. Wethouder Nick Derks was aanwezig en benadrukte het belang van de inbreng van de ondernemers in de toekomst van Apeldoorn.

Magiër Huub Cooijmans verbaasde het publiek met zijn trucs en de fotobooth in ‘Alice in Wonderland’-stijl van fotograaf Henry Faber was een populaire trekpleister. Hoofdsponsoren Mulder Connect en Autohopper geloofden vanaf het begin in het verbindende concept en zagen hun vertrouwen beloond met een uitverkocht en succesvol evenement.

Het bestuur van de Stichting Business in Apeldoorn, bestaande uit Kim Sijtsema, Frank Huibers, Clemens Beneder, Charel van den Hul, Martine van der Horst en Karin Beumer, kijkt trots terug op de avond. Ondernemers vertrokken met nieuwe connecties en een glimlach op hun gezicht.
Het succes van “Business in Wonderland” heeft het bestuur geïnspireerd om na te denken over een vervolg. Via sociale media zal de stichting ondernemend Apeldoorn op de hoogte houden van eventuele toekomstige evenementen. Voor meer informatie kun je terecht op de officiële website. Blijf op de hoogte en wie weet welk betoverend evenement de toekomst zal brengen voor ondernemend Apeldoorn.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.300 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over ondernemen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!