In Beeld: Marian Krook-Lievestro van Stralend Middelpunt

Zaterdag 3 oktober 2020

Door Amrutha Mol

Hoe is het om in deze tijden met corona een weddingplanner te zijn? Gaan er nog wel bruiloften door en hoe worden deze dan coronaproof georganiseerd? Marian Krook-Lievestro zorgt ervoor dat de bruidsparen, ook in deze coronatijd, een onvergetelijke bruiloft hebben. Daarnaast had Marian een bruidsbeurs georganiseerd voor morgen (zondag 4 oktober), zoals ze wel vaker doet, maar deze gaat toch niet door.

Wie ben je en wat doe je?

“Ik ben Marian Krook-Lievestro en ik ben weddingplanner en eventmanager. Ik heb 2 bedrijven: Stralend Middelpunt en Spark Business Events. Met Stralend Middelpunt organiseer ik bruiloften en met Spark Business Events organiseer ik bedrijfsevenementen. Ik heb heel bewust 2 bedrijven, omdat beide bedrijven een andere doelgroep hebben. Je hebt de particuliere markt en de zakelijke markt. Juist die combinatie vind ik erg leuk om mee te werken. Daarnaast heb ik ook een aantal keer een ‘Singles Night’ georganiseerd waarbij er meerdere singles bij elkaar gebracht werden.”

Over Marian Krook-Lievestro

Relatie: Ja, sinds 2004 getrouwd

Kinderen: 3 leeftijden: 14, 12 en 8

Favoriete trouwlocatie in Apeldoorn: het kerkje bij Hoog Soeren

Inspiratiebron: collega weddingplanners en social media

Hobby: gezellige dingen doen, boeken lezen en Netflix kijken

Zou je nog een keer zo’n Singles Night willen organiseren?

“Als het gesponsord zou worden, dan wel. Ik merkte vooral dat de singles het toch wel heel spannend vonden om te gaan. Dus uiteindelijk was mijn uitgaven- en inkomstenplaatje niet helemaal in balans.”

Wat is het leukste aan jouw werk?

“Het regelen van dingen en er op de achtergrond voor zorgen dat alles goed loopt.”

Was het niet lastig om een bruidsbeurs te organiseren in deze tijd?

“Ja, zeker met de nieuwe maatregelen is het erg lastig. Je mag maar met 30 personen in dezelfde ruimte zijn. Dus we hebben de standhouders over het hotel verdeeld en we zouden werken in tijdsblokken, zodat we de mensen konden spreiden.”

Als ‘ie was doorgegaan, had de bruidsbeurs dan voldaan aan de coronamaatregelen?

“Ja, dat wel. We hadden desinfectiepalen en goede luchtventilatie. Daarnaast moesten mensen klachtenvrij zijn, anders mochten ze niet komen. Gasten moesten van tevoren een tijdsblok reserveren. Om niet teveel mensen in 1 ruimte te laten zijn, hebben we de zaal waar normaalgesproken de bruidsmodeshows worden gehouden, ook aan standhouders toegewezen. De bruidsmodeshows gaan dus niet door, maar bruidsparen hebben wel gelegenheid bij de jurken en pakken te gaan kijken. Tevens wordt er geen drankje en hapje uitgereikt bij de ingang en is er een verplichte looproute. En uiteraard zijn de standaardmaatregelen ook van kracht.”

Waarom hebben jullie besloten de bruidsbeurs toch niet door te laten gaan?

“Er waren te weinig aanmeldingen en een aantal standhouders heeft afgezegd, waardoor we de kwaliteit van de beurs niet meer voldoende vonden.”

Hoe denk je over events nu?

“Het is lastig, want het ligt volledig aan het gedrag van mensen. Op zich kunnen er wel events georganiseerd worden, maar veel opdrachtgevers stellen het liever uit.”

Waarom wilde je wel graag dat de bruidsbeurs zou doorgaan?

“Ik merkte wel dat er behoefte is om met trouwen bezig te zijn. Mensen willen graag iets leuks hebben om naar uit te kijken. Met de huidige regelgeving mag er een beurs georganiseerd worden, dus dat is fijn.”

Hoeveel bruiloften heb je in de afgelopen tijd gehad en wat is het verschil met voorgaande jaren?

“Ik heb 5 bruiloften gehad en er zijn wel een paar dingen anders. Zo is het feliciteren anders, is er een intiemere sfeer. Mensen zijn aanwezig zijn bij een bijzonder moment en ze voelen zich verbonden. Zeker in deze tijd. Mensen hebben nu weinig sociale dingen dus hier genieten ze extra van.”

Hoe ging de organisatie van de afgelopen bruiloften?

“Er was even paniek bij bruidsparen, want ze moesten hun verwachtingen bijstellen. Voor mij was er veel geregel, zeker in overleg met de leveranciers. We moesten nieuwe manieren vinden om alles nog goed te kunnen regelen. Ik had meer contact met de gasten, want ik moest ze laten weten dat de bruiloft verzet werd en de maatregelen mededelen. Daarnaast heb ik ook wel een nieuwe locatie moeten regelen voor een bruiloft.”

Hoe zorg je ervoor dat het bruidspaar een onbezorgde dag heeft?

“Het bruidspaar is bezig met al het moois wat er op die dag gebeurt. Ondertussen zorg ik er op de achtergrond voor dat alles op rolletjes loopt en stel ik bij wanneer dit nodig is.”

Wat zijn de huidige trends in bruidsland?

“Het kleiner vieren van je bruiloft is heel erg in. Dus het bruidspaar is heel erg kieskeurig in het kiezen van gasten. Het Italiaanse thema doet het heel goed, de lange tafels en het vele eten. Daarnaast is het serveren van meerdere kleine gerechten erg in. En nu er geen dansfeest meer mag zijn is er een avondborrel met loungemuziek.”

Ben je zelf getrouwd en hoe was jouw bruiloft?

Ja, ik ben sinds 2004 getrouwd en ik heb 3 kinderen. Mijn bruiloft was wel anders dan hoe ze nu bruiloften doen. Nu heb je meer keuzes. Maar wij hadden een goed feest op de middag, zodat mijn nichtjes en neefjes ook nog konden komen. In de avond hadden we een diner wat onverwacht uitliep in nog een feest. We hebben wel echt genoten, want het was heel erg leuk!”

Wat doe je in je vrije tijd?

“Ik spreek af met vriendinnen, ga naar de sauna, ga een weekendje weg met mijn man of doe iets leuks met mijn 3 kinderen.”

 

De bruidsbeurs van zondag 4 oktober 2020 in Charme Hotel Oranjeoord gaat niet door in verband met alle corona maatregelen.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.200 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over ondernemen

ONDERWERPEN

InBeeld Portretten

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!