Citymarketing zoekt uniciteit Apeldoorn

Zaterdag 2 april 2016

Door RTVApeldoorn

In de Wandelgangen/ RTV Apeldoorn

De Gemeente Apeldoorn heeft in november 2015 een start gemaakt met de marketingvisie ‘Apeldoorn Buitengewoon’. Donderdagavond 31 maart werd in een presentatie meer duidelijkheid gegeven over de promotie van Apeldoorn door Roeland Tameling. Duidelijk werd gemaakt hoe Apeldoorn er beter uit kan springen om meer mensen naar de stad te krijgen. Het gaat dan niet alleen om toerisme, maar ook om wonen, kind- en seniorvriendelijke leefomgeving. Feitelijk is het een Stichting Apeldoorn Promotie versie 2.0 alleen heet het nu Apeldoorn Citymarketing.

In een enthousiaste presentatie voerde Tameling zijn plannen als zoete broodjes aan de gemeenteraadsleden. Gretig werd er mee gedaan aan een fotoquiz. Tameling betoogde dat het imago dat je van een stad neerzet niet inwisselbaar mag zijn. Als voorbeeld liet hij een foto van een flyer voor een dancefeest zien. Uit de zaal kwamen meerdere mogelijk dancefeesten als antwoord. Daarmee was wel duidelijk wat hij wilde. In woord en beeld moet Apeldoorn zichtbaar zijn.

Leuk dat er VisitVeluwe bestaat maar een VisitApeldoorn slogan zou meer voor de stad moeten opleveren, denkt Tameling. Tameling vertelde dan ook dat voor de Giro d’Italia enorm scherp is gekeken welke beelden in de beeldbank van de wielerorgansatie komen. Mensen moeten in een oogsplag zien dat de wielrenner in Apeldoorn fietst en niet elders op de Veluwe.

Blijft de kritische vraag over waarom die foto’s dan nog niet echt helpen in het vinden van voldoende financiën om de roze begroting sluitend te krijgen. Op 2 juni wordt dit onderwerp vervolgd.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.200 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over politiek

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!