Misleiding KPN? Traag koperdraad in plaats van snel glasvezel.

Zaterdag 23 februari 2013

Door StrangeArt

Bij de klanten die in de FTTC-gemeenten (waaronder Apeldoorn) een abonnement hebben afgesloten vóór december 2010 kan verwarring zijn ontstaan door de term glasvezel. KPN heeft de term glasvezel destijds in de marketingcampagnes gebruikt en ook op de factuur is de term terug te vinden. Hoewel het bedrijf vanaf december 2010 de term glasvezel niet meer in campagnes bij dit product gebruikt, wordt het nog steeds op de factuur van de betrokken klanten gebruikt.
In 2008 en 2009 is KPN in vijf gemeenten breedbanddiensten gestart waarbij gebruik werd gemaakt van glasvezel tot de wijkkast en vanaf de wijkkast koper tot in het huis. Het ging hier om bepaalde wijken in de gemeenten Roosendaal, Apeldoorn, Oosterhout, Hengelo en Zoeterwoude (circa 20.000 klanten).

Uitsnede uit een persbericht van KPN:
Bij de klanten die in de bovengenoemde gemeenten een abonnement hebben afgesloten vóór december 2010 kan verwarring zijn ontstaan door de term glasvezel. Deze klanten hebben naar onze informatie wel de juiste prijs betaald behorend bij de geleverde dienst en daarmee niet de hogere Fiber to the Home tarieven (dus voor glasvezel tot in het huis) betaald.
Wij betreuren het dat we destijds in deze vijf gemeenten mogelijk verwarring hebben laten ontstaan door de term glasvezel in de marketingcampagnes te gebruiken en op de factuur te vermelden. We hebben vanaf december 2010 niet langer de term glasvezel gebruikt bij dit product in onze marketingcampagnes. Op de factuur van de betrokken klanten wordt de term glasvezel echter nog wel gebruikt.
KPN gaat de betrokken klanten in deze 5 gemeenten rechtstreeks benaderen om mogelijke onduidelijkheden rond geleverde diensten op te helderen. Indien blijkt dat er toch klanten zijn die te veel hebben betaald, zullen wij deze klanten het te veel betaalde bedrag terugbetalen inclusief rente.

Advocaat Loonstein die ca 1750 klanten vertegenwoordigt:
Wij willen dat alle factuurgelden voor de niet geleverde diensten sinds 2008 terug worden gegeven. Inclusief rente en financiële genoegdoening wegens misleiding kan de totale claim in de miljoenen lopen.
De advocaat heeft zelf al een vergoeding gekregen nadat hij KPN had gedagvaard in 2012, maar is met KPN overeengekomen het bedrag niet te noemen.

Naschrift: dat vind ik nou vreemd van KPN en de advocaat, dat je een regeling niet openbaar mag maken. Dat kweekt willekeur en wantrouwen.
StrangeArt is de avatarnaam van Roelof Rump. In dit blog zijn ondermeer citaten uit de Volkskrant verwerkt..

Onze nieuwsbrief

Elke maandag ons nieuws in de mail?

Meer lezen over stad

REACTIES

Elke maandag ons nieuws in de mail?