Serie masterclasses over ‘het Verhaal van Apeldoorn’ feestelijk afgerond
Door Redactie

Tien Apeldoorners hebben het certificaat Stadspromotor van Apeldoorn ontvangen. Ilse Harmelink, directeur van Apeldoorn Marketing, reikte de certificaten uit tijdens de laatste masterclass van ‘het Verhaal van Apeldoorn’. ,,Hun deelname aan de reeks van zes masterclasses over o.a. de geschiedenis, architectuur en de rol van koningshuis en politiek maakt dat zij de titel tot stadspromotor dubbel en dwars verdienen”, aldus Harmelink.
Ambassadeurs voor de stad kweken
Het Verhaal van Apeldoorn werd dit jaar voor de tweede keer georganiseerd en is een initiatief van Apeldoorn Marketing, de citymarketingorganisatie van de stad. ,,Het onze taak om onze stad te vermarkten en te laten zien hoeveel moois we in huis hebben. Maar het is nog veel sterker als niet alleen wij, maar ook onze inwoners – de ambassadeurs van onze stad – alle mooie verhalen kennen en vooral ook delen met anderen.” De masterclasses vonden plaats op verschillende locaties in de stad, zoals ACEC, CODA, hotel Bilderberg de Keizerskroon, en het hoofdkantoor van de Rabobank in Apeldoorn.
De serie masterclasses werd gevolgd door nieuwe Apeldoorners, maar ook door inwoners die hier al hun hele leven wonen en ook door de zelf bestempelde ‘herintreders’ die meer willen weten over de stad waar ze wonen. De reacties van deelnemers waren zo enthousiast, dat er volgend jaar waarschijnlijk weer een vervolg of een verdieping op het Verhaal van Apeldoorn volgt. ,,Sommige sprekers vielen zó in de smaak, daar wil je eigenlijk nog veel langer naar luisteren. We gaan daarom voor volgend jaar weer kijken wat de beste vorm is om nóg meer Apeldoorners te kunnen benoemen tot stadspromotor”, aldus Harmelink.
REACTIES