Studenten van Aventus openen pop-upstore in binnenstad
Door Redactie
In het bruisende centrum van Apeldoorn, waar de leegstand langzaam toeneemt, opent donderdag 24 november een tijdelijke pop-upstore aan de Hoofdstraat 141. Wat deze outlet uniek maakt, is de samenwerking tussen Amefa en MBO-studenten Ondernemer Small Business. De afgelopen periode hebben eerstejaars studenten gestreden om het beste idee en de uitvoering daarvan. Het winnende team krijgt nu de kans om de pop-up store ruim een week lang op te bouwen, te bemannen en te runnen.
Educatief aspect
Freek Wortel, docent van de opleiding, benadrukt het educatieve aspect van dit project: “Voor studenten is dit een unieke kans om met een levensechte opdracht aan de slag te gaan. Dat is van onschatbare waarde voor hun leerproces! Daarnaast werken de studenten samen met diverse afdelingen, zoals marketing, onroerend goed, huisvesting, onderzoek en analyse, precies zoals in een echte onderneming.”
Samenwerking Amefa
Het assortiment van de pop-upstore zal bestaan uit producten van Amefa. Een bedrijf dat al sinds 1931 bestek en keukenmessen produceert voor de horeca en retail. Nienke Hemken, product development manager van Amefa, licht toe: “Onze jaarlijkse outlet op kantoor voor familie en vrienden is altijd zo’n succes dat we het dit jaar groter wilden aanpakken. Maar waar en wie gaat dit organiseren? Na een brainstorm ontstond het idee om met studenten samen te werken. En met wie kan dat nou beter dan met studenten van Aventus. Doordat er een wedstrijdelement in zat werd iedereen enthousiast en fanatiek. De beste ideeën kwamen naar boven. We werden omvergeblazen door de creativiteit van de studenten. Wij kijken uit naar een mooie week.”