Twee dagen wachten, ruim begrip?

Woensdag 28 juli 2010

Door Tamara Cheizoo-Buis

Vorige week deed mijn internet het niet meer. Als ZZP’ende tekstschrijver lastig maar kan gebeuren. Even geduld, straks doet ie het vast weer. De modem een keer gecontroleerd, alle lampjes brandden. Dit keer dus niet de schuld van mijn ‘geweldige’ internetleverancier. Via via kwam een computerman tot de conclusie dat er waarschijnlijk een kleinigheid aan de hand was. Even naar de winkel, was het advies. Zo gezegd, zo gedaan. Met mijn laptop onder de arm toog ik vol goede moed naar een niet nader te noemen computerwinkel.
Eenmaal aangekomen werd ik uiterst vriendelijk geholpen. De meneer met verstand van computers kwam tot de conclusie dat de draadloze netwerkkaart kapot was. Een nieuwe was niet duur en met twee dagen in huis, prima. Dat was maandag. Woensdag informeerde ik of de kaart al binnen was. Nog niet maar dat kon niet lang duren. ‘Een of twee dagen vertraging kan de beste overkomen’, dacht ik nog. Vrijdag belde ik nog eens. Hij was er nog niet. Het werd nu dinsdag. Inmiddels zat ik al bijna een week zonder zakelijke computer met draadloos internet. Het behelpen met de kabel-waar-je-dagelijks-je-nek-bijna-over-breekt was ik onderhand ook tamelijk zat.
Gisteren (dinsdag) sprak ik weer een medewerker, nadat ik zelf maar weer gebeld had. Deze meneer haalde werkelijk het bloed onder m’n nagels vandaan. Durfde te beweren dat ik een orderbon zou hebben, niet dus. Ook had ik een aanbetaling moeten doen, never heard of! Waarom ik dat niet had gedaan, werd mij gevraagd. Mijn bloeddruk steeg lichtelijk. Ik vroeg op mijn beurt waarom dat niet gezegd was. Ik bedoel: moet ik dat soms telepathisch aanvoelen? Het kookpunt was zo langzamerhand bereikt. Met veel pijn en moeite werd geconcludeerd dat de bestelling kwijt was. Uiteraard nadat ik lang in de wacht werd gezet, de verbinding verbroken en ik drie keer moest bellen om geen bandje maar een echt mens aan de lijn te krijgen die mij vertelde dat het eind van de week werd. Ik pakte het snoer er maar weer bij…

Is het zo gek dat je verwacht dat je wel even gebeld wordt als een bestelling langer duurt of er iets misgaat? Blijkbaar…

Foto: Peter Vroon

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.200 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over stad

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!