In Beeld: Inez Scheper van House of Tall

Zaterdag 20 juni 2020

Door Amrutha Mol

House of Tall is een speciaalzaak voor lange dames en heren gevestigd op Apeldoorns winkelcentrum de Eglantier. Hier verkoopt Inez Scheper, samen met haar team, schoenen in grote maten en kleding speciaal voor lange mensen. Vorige week meldden we dat House of Tall 10 jaar bestaat. Dat gaat morgen (zondag 21 juni) gevierd worden, wel op een coronaproof manier. Door middel van een online bingo. Maar wie is nou het gezicht achter House of Tall?

Hoe zou je jezelf omschrijven?

,,Oh dat is een goede vraag. Ik zou mezelf omschrijven als eigenwijs, standvastig en doelgericht. Als ik iets in mijn hoofd heb zitten, dan gaat dat er niet zo snel uit. Daardoor weet ik wat ik wil en daar ga ik dan ook duidelijk voor. En ik vind dat ik zelf wel humor heb, soms moet je niet al te serieus zijn.”

Wat voor ondernemerskenmerken heb jij?

,,Ik zou van mezelf als ondernemer zeggen dat ik veel doorzettingsvermogen heb en dat ik creatief ben. Ik probeer overal een oplossing voor te vinden. ‘Kan niet’ bestaat bij mij niet, haha! Dus ik zou wel van mezelf zeggen dat ik oplossingsgericht ben. En ik denk dat mijn marketingkennis ook een belangrijk onderdeel is van mijn ondernemerschap.”

Over Inez: 

Bedrijf: House of Tall

Geboren: 17 maart 1972

Getrouwd: Ja

Kinderen: 2 dochters (16 jaar en 12 jaar)

Favoriete kledingstuk: jeans

Kijkt uit naar: Ik zou graag nóg een keer het Nederlands dames volleybalteam willen sponsoren.

Wat voor creatieve ideeën heb jij dan als ondernemer?

„Morgen, zondag 21 juni, komt er een online bingo om ons 10-jarig jubileum te vieren en daarnaast hebben we vaak leuke acties. Tijdens de coronacrisis konden de mensen niet naar de winkel komen, dus besloten wij om naar de mensen toe te gaan. Zo hebben we onlangs een pop-up store gehad in Breda en gaan we nog een pop-up store doen in Heerenveen. We bestaan 10 jaar en daarvoor hadden we een aantal acties en activiteiten, zoals make-overs en massages gepland. Daarnaast hadden we nog een feestelijke modeshow in maart gepland, maar die viel in duigen. Maar nu hebben we dus een online bingo met heel veel leuke prijzen. Zo geeft de Hema een taart weg, er zijn cadeaubonnen van ondernemers op het winkelcentrum en bijvoorbeeld een gratis jeans of een paar schoenen van onze winkel.”

Waar komen jouw klanten allemaal vandaan?

„Onze klanten komen overal vandaan. Uit heel Nederland komen mensen, maar ook uit Duitsland en België komen verschillende mensen, helemaal naar Apeldoorn voor House of Tall. Vaak maken ze er een dagje van en komen ze met hun gezin of partner even shoppen bij ons. Er is niet heel extreem veel aanbod als het gaat om kleding voor langere mensen. Ik vind het ook wel mooi dat Apeldoorn zo centraal ligt, je bent er zo vanaf de snelweg. Je hebt de A1 en de A50 dichtbij in de buurt en binnen 1,5 uur ben je zo in het noorden of zuiden van Nederland.”

 

“We verkopen naast kleding ook zelfverzekerdheid.”

 

Hoe zou je House of Tall omschrijven voor mensen die het niet kennen?

„House of Tall is een speciaalzaak waar lange dames en heren kleding en schoenen in grote maten kunnen kopen. We doen leuke dingen voor lange mensen; zo hebben we in het verleden het record lange mensen op 1 plek geprobeerd te verbreken en hebben we speeddates voor lange mensen georganiseerd. We proberen lange mensen echt een platform te bieden, waar ze terecht kunnen voor kleding, schoenen, een leuk praatje en vooral herkenbaarheid. We proberen lange mensen enthousiaster en zelfverzekerder te maken over hun lengte. Soms komen er wel eens mensen in de winkel die onzeker zijn over hun lengte en we proberen die mensen te vertellen dat ze best trots mogen zijn op hun lengte. We verkopen naast kleding dus ook zelfverzekerdheid.”

Wat maakt House of Tall zo bijzonder?

„Er zijn weinig fysieke winkels voor lange mensen, dus dat is op zich al uniek in Apeldoorn. Daarnaast hebben wij een heel groot assortiment en zijn we best wel bekend in Nederland. Zo hebben we ook een vestiging in Hoofddorp waar we kleding en schoenen voor lange mensen verkopen.”

Wat zijn de verschillen en overeenkomsten met het filiaal in Hoofddorp?

„Eerst was er geen link naar Hoofddorp hoor, dat is eigenlijk toevallig zo gelopen. Maar ik merkte dat er veel vraag was naar een House of Tall in de randstad. Dus ben ik gaan zoeken naar een pand tussen Amsterdam en Den Haag in. De overeenkomst tussen beide winkels is, dat ze beide gemakkelijk te bereiken zijn en dat er leuke lange medewerksters werken. Het verschil is, dat de winkel in Hoofddorp groter is. Verder sta ik vaak in het filiaal in Hoofddorp. Maar de locatie is willekeurig geprikt.”

 

“Mensen kwamen bij mij thuis de kleding passen.”

 

Wat heb je in de afgelopen 10 jaar zien veranderen?

„Binnen het bedrijf heb ik gemerkt dat we nog professioneler zijn gaan werken. Het begon allemaal met een webshop vanuit mijn zolderkamer. Maar op een gegeven moment kwam de vraag of de kleding ook gepast kon worden. Dan kwamen mensen bij mij thuis de kleding passen. Maar nu hebben we inmiddels een team van 13 mensen. Daarnaast is het communicatie gedeelte op social media groter geworden. Zo wordt er nu heel frequent een Facebookpagina bijgehouden. Wat we verder merken is, dat de persoonlijke touch in de winkel steeds belangrijker wordt. Met dat en ons grote assortiment proberen we ons te onderscheiden.”

Is er een Apeldoornse ondernemer die je bewondert?

„Angela Boer van Sillies op de Eglantier bewonder ik wel, omdat zij meer doet dan alleen de horeca. Ze organiseert ook altijd leuke activiteiten zoals workshops en andere dingen. Daarmee onderscheidt ze zich van andere horecaondernemers in Apeldoorn. Verder vind ik het knap als mensen hun social media goed op orde hebben; zoals Mike van Woudenberg, die heeft dat heel goed op orde. Ik ken hem niet echt persoonlijk, maar ik vind hem een goede ondernemer omdat hij actief is, lef heeft en nieuwe dingen probeert.”

Hoe heb jij de coronaperiode beleefd?

„De coronaperiode was een trieste en stressvolle periode. We zijn wel open gebleven, voor die enkeling die dan nog kwam, maar er waren lang niet zoveel mensen als voor het coronavirus. Gelukkig hadden we wel steun van de overheid, maar daarnaast was er nog wel financiële stress. Zo wilde de huurbaas geen water bij de wijn doen, dat was wel een pijnpunt.”

Welke creatieve manieren heb je gevonden om klanten te behouden?

„Via social media hebben we heel veel gedaan. We hebben extra veel gepost, daar hadden we nu dan ook veel tijd voor, dus dat was wel een voordeel. Verder hebben we echt de focus op onze webshop gelegd: we hebben alles op de foto gezet, overal beschrijvingen bij gedaan en de webshop verder helemaal tip top in orde gemaakt. We hebben ook wel gemerkt dat klanten ons een hart onder de riem wilden steken. Zo kregen we veel berichtjes via sociale media. Verder hebben we dan het concept van pop-up stores uitgerold, zodat we naar klanten toe konden gaan.”

Hoe ziet de toekomst er uit voor House of Tall?

„Hopelijk komen we weer op hetzelfde niveau qua omzet als voor de coronacrisis. Het zou fijn zijn als we de stijgende lijn weer kunnen oppakken, zodat we groei gaan zien. En verder blijven we de webshop nog verder ontwikkelen tot een nog uitgebreidere webshop.”

Onze nieuwsbrief

Elke maandag ons nieuws in de mail?

Meer lezen over ondernemen

ONDERWERPEN

InBeeld Portretten

REACTIES

Elke maandag ons nieuws in de mail?