Mannen in de mode: Kevin Krooshof

Zaterdag 10 december 2016

Door David Levie

In ACEC huist Kevin Krooshof, mede-eigenaar van het agentschap Urban Classics Fashion. Daarnaast is hij de motor achter RigVil, een bedrijf waaraan hij een aantal jaren geleden zijn afstudeeropdracht (HEAO) ophing. RigVil bouwt en exploiteert webshops in de modebranche.

Wie is Kevin Krooshof?
,,Ik ben 29 jaar, geboren en getogen in Apeldoorn en heb mij op de HEAO gespecialiseerd in internet-marketing. Urban Classics Fashion is een agentschap dat door mijn vader is verworven uit een soort inboedel. Een klant van hem kon zijn schulden niet betalen. Mijn vader vroeg zich af of dit niet iets voor mij was. Ik studeerde op dat moment nog in Enschede., Ik heb nooit het idee gehad dat ik in de mode terecht zou komen. Maar ik heb er absoluut geen spijt van.’’

Wie zitten er achter dit agentschap?
,,Mijn vader, mijn zus Lucinda en ik. Mijn vader is vooral de adviseur, mijn zus doet de klantenservice en onderhoudt de contacten met de klanten. Met uitzondering van de grootste klanten, want dat doe ik naast de acquisitie. Wij doen dat met zijn drieën op voet van gelijkwaardigheid.’’

Wat is Urban Classic?
,,Urban Classics is een Duits kledingmerk voor dames en heren. Daaraan is een aantal sub-merken verbonden die eigendom zijn van Urban Classics. Yupoong Flexit, Mister Tee, Merchcode, Masterdis en Tubelaces. Wij zijn de Nederlandse vertegenwoordiger van Urban Classics. Wij houden kantoor in ACEC, waar we ook de collectie van Urban Classics en de sub-merken kunnen laten zien. Van kleding tot bedrukte kleding met licenties, tot mutsen, petten en zonnebrillen en kleurrijke veters die in plastic tubes worden aangeboden.’’

Hoe gaan de zaken?
,,Goed. Ieder jaar is er groei gerealiseerd. Dat gaat ook op voor Rigvil waarvan mijn vader mede-eigenaar is. Ik ben in loondienst van dat bedrijf en tegelijkertijd de drijvende kracht. We hebben zes webshops gebouwd, daarnaast doen we de marketing, de logistiek en de distributie. RigVil verkoopt onder meer kleding van Urban Classics.’’

Wat is de doelgroep van Urban Classics Fashion?
,,Vooral jongeren tussen 18 en 35 jaar. Dames en heren. Streetwear, stoere kleding. Nauw verbonden met de laatste trends.’’

Waarvoor is de meeste belangstelling?
,,De bomberjacks doen het heel goed, verder de trainingspakken voor dames en heren en de custom caps, caps met borduring.’’

Hoe modegevoelig ben jezelf?
,,Ik zie mezelf als een reclamebord voor de kleding die ik vertegenwoordig. Ik volg de trends zoals die gezet worden door Urban Classics. Urban Classics is actief in 28 Europese landen. De collectie is heel breed en verschillen per land.’’

Moet je vaak op reis?
,,Nee. Urban Classics bevindt zich in de buurt van Frankfurt. Verleden jaar ben ik daar zeven keer geweest. Dat had ook te maken met een opbouwfase. Je toont je betrokkenheid. Nu ken je elkaar, dus hoef ik minder te reizen.’’

Waarom zitten jullie in ACEC?
,,Mijn vader is een goede bekende van Gerrit Steenbergen, de directeur van ACEC. Ik ben begonnen op een zolderkamertje in het ouderlijk huis. We zijn hier naar toegegaan vanwege de mogelijkheden die er zijn om onze collectie te kunnen laten zien en in alle rust te werken. In ACEC zijn creatieve mensen gevestigd, dat spreekt ook aan. Wij proberen hier elkaar de bal toe te spelen als daarvoor mogelijkheden zijn.’’

Hoe is dat, werken met je familie?
,,Meestal geweldig, soms ook wat lastig. Er zijn wel eens meningsverschillen, maar het gezonde verstand overheerst. Er is een hechte familieband. We weten hoe we in elkaar steken en we weten waar zakelijk ophoudt en privé begint.’’

Is er voor jou nog meer dan mode?
,,Ik ben single en heb een beperkt sociaal leven. Het werk neemt je in beslag en eist dat je pas klaar bent als het af is. Het feit dat thuis niemand op me wacht geeft me ook de mogelijkheid om dit werk te kunnen doen, al is het de vraag of het eeuwig goed voor je is. Maar ik heb een passie voor film. Ik bekijk films zowel thuis als in de bios. Zo’n 1 tot 2 keer per week ga ik met vrienden naar de bioscoop.’’

Zijn er grootse plannen?
,,Ja. Onlangs is een nieuw project begonnen in samenwerking met partners: een kledinglijn op internet te zetten. Dat betekent dat we de twee bedrijven wat anders moeten gaan inrichten. Ik doe dat nu fiftyfifty. Ik denk wel dat ik op den duur van Urban Classics naar RigVil overga. Wanneer? Ik verwacht binnen een jaar. ’’

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.200 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over mannen in de mode

ONDERWERPEN

Mannen in de mode Portretten

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!