Vrouwen in de horeca: Angelina Padilla

Zaterdag 6 augustus 2016

Door Redactie

Bij de ingang van Stadspark Berg en Bos, ligt enigszins verscholen tussen de bomen De Boschvijver, het restaurant dat Angelina Padilla sinds 3 jaar samen met Hans Wentink en haar team bestiert.

Je naam klinkt niet echt Nederlands. Ben je geboren in Nederland?

,,Nee. Oorspronkelijk kom ik uit Ecuador, ik ben daar geboren. Mijn vader is Ecuadoraans en mijn moeder Chileens. Nadat mijn vader overleed zijn we verhuisd naar Amerika. Ik heb jaren gewoond in Miami, ben op de universiteit geweest in Rhode Island, in het noorden van Amerika wat ik heel leuk vond. Na  mijnafstuderen ben ik teruggegaan naar Miami en daar heb ik mijn partner ontmoet, een Nederlander, en zo ben ik hier gekomen.”

Hoe ben je in de horeca terechtgekomen?

,,Ik heb Hotel/Restaurant Management gedaan en Marketing en Sales in de horeca, dus een horecaopleiding. In Nederland heb ik eerst 6 jaar voor een Amerikaans softwarebedrijf gewerkt. De horeca is niet alleen maar eten en de reden waarom ik in de horeca ging is dan ook het omgaan met mensen. Ze van dienst mogen zijn en het contact, dat is mijn hoofddoel om in de horeca te gaan.”

Jullie zitten op een unieke plek in Apeldoorn. Brengt dat nog voordelen met zich mee of werkt het ook wel eens tegen je?

,,De plek is gewoon een cadeautje, het is een beetje de hemel op aarde hier. Het is een heel bijzondere plek, heerlijk om te mogen werken. Eerder zat ik gewoon in een kantoor in een groot gebouw. Als je hier naar buiten kijkt word je er al vrolijk van. De rust en de natuur, je hoort de vogels.”

Hoe zou je je publiek willen omschrijven dat jullie bezoekt en weet te vinden?

,,We hebben een beetje van alles; in de zomer heb je natuurlijk veel passanten, publiek dat je waarschijnlijk eenmalig ziet. Verder zijn er de buurtbewoners die één keer per week of om de twee dagen komen koffiedrinken. Ze gaan het bos in, dat zijn echt de mensen waar we een relatie mee hebben. En dan zijn er nog de serviceclubs, de mensen die een feestje geven, een bruiloft of zelfs een uitvaart.”

Wat is voor jullie belang van de sociale media. Lust of last?

,,Vanuit mijn achtergrond houd ik van computers. We doen Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest en MailChimp voor communicatie, je kunt bijna niet niets doen. Het is heel spannend, je bouwt wel een relatie op met mensen. Ik heb een mevrouw die vaak naar onze foto’s kijkt, laatst zei ze: ‘Ik werd wakker en zag jullie foto en dacht ‘ik ga naar jullie toe’.’. Het raakt mensen toch. En ik vind het leuk werk.”

Wat maakt jouw/jullie zaak nu juist speciaal, waar komen de mensen voor als je dat vergelijkt met anderen?

,,Elk restaurant heeft zijn eigen charme. Onze sterkste kracht is het uitzicht, het terras wat we hebben, dat buiten naar binnen brengt. Het gebouw heeft het laatste jaar van de Architectuurprijs de publieksprijs gewonnen. Een groot compliment.”

Hoe zou je jullie keuken willen karakteriseren?

,,Onze keuken werkt natuurlijk met seizoensproducten, onze chef is heel creatief. We bouwen ook vaak menu’s persoonlijk voor de partij die komt, een persoonlijke aanpak met creatieve oplossingen. We hebben een goede relatie met de streekleveranciers; we schenken bier van De Schavuyt. Onze chef komt zelf Apeldoorn en kent heel veel mensen.”

Wat zijn de specials op jullie kaart?

,,Ik bestel zelf vaak vegetarische gerechten, daar mochten we wel wat meer van hebben dan wat ik vaak zie in andere restaurants. De chef heeft dat volledig opgepakt en goede oplossingen gevonden. Het moet echt een apart gerecht zijn, hij heeft mooie dingen gemaakt. Daarnaast kunnen we ook veel gerechten glutenvrij serveren.”

Haal je veel voldoening uit je werk?

,,Het is gewoon gezellig om naar het werk te komen. In de winter zijn we op maandag gesloten, in de zomer zijn we gewoon 7 dagen per week open, dan wel op maandag en dinsdag na 6 uur gesloten. Het is op zich leuk werk en je bent altijd bezig. We doen het met een sterk 4-persoons team. Naast het restaurant hebben we ook nog 4 zalen.”

Hoe ziet De Boschvijver er over 5 jaar uit?

,,We zijn vrij jong, we zijn nog steeds verrast wat mensen van ons vragen en het is leuk ze dat te kunnen leveren. Toen we begonnen hadden we nooit gedacht aan uitvaarten en dat is nu een belangrijk deel van onze dienstverlening . We willen organisch groeien en de samenwerking met de andere partners in het park versterken en uitbreiden.”

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.200 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over vrouwen in de horeca

ONDERWERPEN

Portretten Vrouwen in de horeca

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!