Filmrecensie: Ted 2

Maandag 31 augustus 2015

Door Redactie

Ted (Seth MacFarlane) is terug, samen met zijn vriend John Bennett (Mark Wahlberg). In dit avontuur heeft Ted besloten om het huwelijksbootje in te stappen met Tammy-Lynn (Jessica Barth ). Na de wittebroodsweken blijkt al snel dat het huwelijk hard werken is. Op zijn eigen vastberaden manier besluit Ted om zijn huwelijk te redden. Zijn oplossing;  een kind krijgen met Tammy-Lynn. Doordat Ted een teddybear is, is dit makkelijker gezegd dan gedaan.  Eerst  proberen Ted en Tammy-Lynn dit door middel van een zaaddonor. Dit schip strand echter, wanneer blijkt dat Tammy-Lynn een zwart gat heeft op de plaats waar haar baarmoeder moet zitten.

Adoptie is de enige optie die overblijft. Tammy-Lynn en Ted blijken niet geschikt te zijn als adoptieouders. Niet eens vanwege hun disfunctionele relatie, maar omdat Ted volgens de wet geen persoon is. Al snel worden alle zaken die op Ted’s naam staan weggenomen. Samen met John besluit Ted de strijd aan te gaan tegen dit onrecht. Samen met de jonge advocate Samantha L. Jackson (Amanda Seyfried) zijn ze vastberaden om te winnen.

De bad guy uit deel 1 Donny (Giovanni Ribisi) steekt hier samen met de leidinggevende van een groot speelgoedconcern een stokje voor. Lukt het Ted, John en Sam om aan te tonen dat Ted een persoon is en geen bezit?

Deel 2 van Ted is minder geslaagd dan deel 1. Het verhaal komt moeilijk van de grond en het gemis van Mila Kunis laat zich voelen. Dat de film toch een betere tweede helft heeft, komt mede door het gebruik van Morgan Freeman, de hilarische rechtbankscènes, de Comic-conscènes  en het grote aantal gastoptredens van bekende acteurs en personen.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat er meer had ingezeten. De vele referenties naar films, tv- series, gebeurtenissen en personen zijn veelal briljant. Van een aantal scènes zul je nog steeds proesten van het lachen. Maar in tegenstelling tot deel 1 volgen deze hilarische scènes elkaar minder frequent op. Ted 2 is in die zin meer zoekende dan het eerste deel. Desalniettemin is de film zeer geschikt om te kijken wanneer je houdt van series zoals Family Guy, The Simpsons en South Park.

Pluspunten:

– de vele komische referenties
– een aantal briljant grappige scènes