Woensdag 2 juni staat bij het Bluescafe de deurwaarder op de stoep. De reden is een oud geschil met de fiscus over hoeveel bier er in een glas kan. Jan Kerseboom, de uitbater van het cafe moet een tien jaar oude schuld van 16.400 euro per omgaande aan de fiscus afdragen. Zo is te lezen in een brief die hij deze week van de belastingdienst heeft ontvangen.
De deurwaarder hing een plakkaat op waarop de executieverkoop wordt aangekondigd. Het gaat allemaal om de maat van een bierglas. Kerseboom zou het niet zo nou nemen volgens de fiscus en meer bier verkocht hebben dan hij zou hebben opgegeven. Kerseboom en de fiscus verschillen van mening over hoeveel bier er in een glas kan. Hij zou dus veel meer verdiend hebben dan hij opgaf. Het conflict werd tot aan de Hoge Raad uigevochten en Kerseboom verloor uiteindelijk. Het grootste deel van de schuld is intussen al lang afgelost en het gedoe betreft dan ook alleen het restant, genoemde schuld van 16.400 euro. Om dit resterende deel van de schuld af te lossen staat in September een Bluescafe benefietconcert gepland in de Nettenfabriek maar daar wil de fiscus niet op wachten. (foto: Peter Vroon)
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies
Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
REACTIES