Verkoopstrijd in het Acec

Vrijdag 23 november 2012

Door Max Dammers

Het Acec-gebouw was afgelopen donderdagavond omgetoverd tot de jaarlijkse sales-arena van Bert Klaaysen. Een pittige verkoopstrijd met drie knock-out rondes sales-battle en als finale het gevecht om de titel Sales Pitcher of the Year 2012. Een avondje salesinspiratie in tijden van recessie, ik was er klaar voor.

De gladiatoren zitten eerst nog tussen het publiek. Het enige onderscheid is dat ze door de wedstrijdspanning niet zoals ik wel twee keer opscheppen van Adnans buffet.

Maar na het eten wordt het serieus. De DJ zet de muziek hard en de eerste salesbattle van twee keer een minuut gaat los. Gelijk twee accountants in de ring; als dat maar goed gaat. Het publiek bepaalt de winnaar; gewoon met de hand omhoog. En als het blote oog van Bert het verschil niet kan vaststellen, zijn er meerdere teldames die de beslissing helder maken. In een prettig hoog tempo vallen de salestijgers een voor een af. Van de zingende trouwambtenaar tot de reclamemaker met een strak voor de spiegel getraind verhaal. Van oude bekenden tot nieuwe gezichten, uiteindelijk is er maar ruimte voor één winnaar. Het aanwezige publiek viel uiteindelijk als een blok voor de sprookjesbeeldspraak van Lieke van der Palen en haar Kids College Apeldoorn.

Dan is het de hoogste tijd voor de hoofdact. Uit alle coffeepitchers van het jaar mochten de volgens de jury drie besten gaan strijden om de grootste saleseer die de stad heeft: “Salespitcher of the Year”.
En als een internetdrukker, een verkooptrainer en een accountant een verkoopstrijd leveren, dan gaat dus de verkooptrainer er met de helft van de stemmen en de fel begeerde hoofdprijs vandoor. Coen Kijk in de Vegt is Salespitcher van 2012.

Gefeliciteerd Coen!

ONDERWERPEN

Tentoonstelling

Onze nieuwsbrief

Elke maandag ons nieuws in de mail?

Meer lezen over ondernemen

REACTIES

Elke maandag ons nieuws in de mail?