Het Acec-gebouw was afgelopen donderdagavond omgetoverd tot de jaarlijkse sales-arena van Bert Klaaysen. Een pittige verkoopstrijd met drie knock-out rondes sales-battle en als finale het gevecht om de titel Sales Pitcher of the Year 2012. Een avondje salesinspiratie in tijden van recessie, ik was er klaar voor.
De gladiatoren zitten eerst nog tussen het publiek. Het enige onderscheid is dat ze door de wedstrijdspanning niet zoals ik wel twee keer opscheppen van Adnans buffet.
Maar na het eten wordt het serieus. De DJ zet de muziek hard en de eerste salesbattle van twee keer een minuut gaat los. Gelijk twee accountants in de ring; als dat maar goed gaat. Het publiek bepaalt de winnaar; gewoon met de hand omhoog. En als het blote oog van Bert het verschil niet kan vaststellen, zijn er meerdere teldames die de beslissing helder maken. In een prettig hoog tempo vallen de salestijgers een voor een af. Van de zingende trouwambtenaar tot de reclamemaker met een strak voor de spiegel getraind verhaal. Van oude bekenden tot nieuwe gezichten, uiteindelijk is er maar ruimte voor één winnaar. Het aanwezige publiek viel uiteindelijk als een blok voor de sprookjesbeeldspraak van Lieke van der Palen en haar Kids College Apeldoorn.
Dan is het de hoogste tijd voor de hoofdact. Uit alle coffeepitchers van het jaar mochten de volgens de jury drie besten gaan strijden om de grootste saleseer die de stad heeft: “Salespitcher of the Year”.
En als een internetdrukker, een verkooptrainer en een accountant een verkoopstrijd leveren, dan gaat dus de verkooptrainer er met de helft van de stemmen en de fel begeerde hoofdprijs vandoor. Coen Kijk in de Vegt is Salespitcher van 2012.
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies
Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
REACTIES