Proeven, verwonderen en verbazen at Mixed Emotions Live

Dinsdag 25 oktober 2016

Door Wilco Westrik

Voor de derde keer wordt op donderdag 3 november het festival Mixed Emotions Live gehouden in de Gigant in Apeldoorn. Tijd voor een ontmoeting met Marc Ankersmid, directeur van Emotion en organisator van  festival.

Kun jij mij wat meer vertellen over het ontstaan van het festival?
,,In het westen van het land zijn er regelmatig evenementen in ons vakgebied, maar het is bijna altijd in een congrescentrum en best wel saai. Ik vond dat dat anders moest. Ik heb in het verleden vaak muziekfestivals georganiseerd. Zo ben ik op het idee gekomen. Mixed Emotions Live een duidelijke mix van reclamewereld, marketing, trends, muziek en niet te vergeten lekker eten. Enkele jaren geleden was het echter ook de tijd van de crisis en kwamen deze initiatieven logischerwijs nauwelijks van de grond. Een dergelijk festival met deze opzet bestond nog niet in het Apeldoornse.
Nu alweer drie jaar geleden is dan ook Mixed Emotions ontstaan en elk jaar is het weer anders, verrassender en vernieuwend voor de bezoekers. Dat komt door de verscheidenheid van sprekers en gasten die wij uitnodigen.”

Hoe kom je aan je sprekers voor het festival?
,,Ik kan je zeggen dat dit veelal voortvloeit uit het bestaande netwerk om je heen. Soms wordt je geholpen om contacten te kunnen leggen en gaan onderhouden maar veelal ontstaat dit ook door vrienden en bekenden uit deze wereld van reclame en marketing.”

Wat maakt het dat het festival in de binnenstad en wel in de Gigant plaats vindt en niet op een mooi buitenterrein zoals het Zwitsal?
,,Ik vind het allereerst een geweldige locatie midden in het cetrum en ik draag Gigant ook een warm hart toe. Ik wil graag laten zien dat je daar hele mooie events kunt organiseren.”

Welke artiesten en sprekers staan er dit jaar op Mixed Emotions Live?
,,We hebben denk ik de beste line-up tot nu toe. Dit jaar hebben we onder andere Cor Hospes, hij doet Contentmarketing en Storytelling, Henk Jan Beltman van Tony’s Chocolonely), topfotograaf Carli Hermes topfotograaf, Marjolein Mens van de Efteling, Michiel Romeyn van Jiskefet, Egbert Jan van Bel van Klote klanten, Paulien Wesselink van O My Bag, Aljan de Boer van Trends en Iwan Gobel van Burton Car Company, Rutger Verhoeven van Data en influencer marketing Daan Sip. Ik kijk zelf heel erg uit naar Michiel Romeyn, Cor Hospes en Carli Hermes.”

Kun je aangeven waar je met Mixed Emotions Live over 5 jaar wil staan?
,,Ik ben daar eigenlijk gezegd niet zo mee bezig. Het is vooral het hier en nu en het hoeft niet groter te worden. We willen lol hebben, inspireren en vooral voor kwaliteit gaan. We doen het liever heel goed dan dat het altijd maar groter moet.”

Hoe zit dat precies qua programmering?
,,Juist doordat mensen moeite hebben met het maken van een keuze betekent het dat het aanbod goed en passend is bij hetgeen de bezoekers vragen. Met andere woorden er waren zoveel goede sprekers, performers en artiesten dat bezoekers het lastig vonden om een goede route te kiezen.
Naast het feit dat het lastig is voor de bezoeker is het ook goed om te horen. Dat zegt iets over de kwaliteit van ons aanbod. En marketing is ook keuzes maken, dus dat past mooi.”

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Elke maandag onze Apeldoornse verhalen in jouw inbox
De beste berichten en verhalen geselecteerd door onze redactie
Meer dan 2.200 Apeldoorners gingen je voor
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer lezen over stad

REACTIES

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!