Serious People: de Serious Request-boot van de gemeente Apeldoorn

Zaterdag 1 juli 2017

Door Redactie

Zoals vorige week al aangegeven, is de serie ‘De chef van…’ voorbij en beginnen we vanaf nu met de serie ‘Serious People’. Dit in het kader van het evenement 3FM Serious Request. Van 18 tot en met 24 december staat het Glazen Huis van radiozender 3FM op het Marktplein. In Apeldoorn zijn al flink wat mensen bezig met het bedenken van ideeën om geld in te zamelen hiervoor. In deel 1 van deze serie besteden we aandacht aan de 3FM Serious Request-boot die vorige week zaterdag (24 juni) meedeed aan het Drakenbootfestival. We spraken met Claudia Koperdraad van de gemeente Apeldoorn.

Wanneer kwam het idee voor een boot vol met Serious Request-mensen?

,,We hadden deze winter al het idee opgevat om tijdens het Drakenbootfestival een Kom in Actie-campagne te voeren. Geweldig dat de organisatie van Drakenbootfestival daar voor open stond. Naast een Glazen Tent, een promoteam en de ‘tattooshop’ mocht een echte ‘kom in actie’-drakenboot natuurlijk niet ontbreken. Het leukste is dan om de boot te vullen met mensen die ‘iets’ met 3FM Serious Request te maken hebben.”

Wie deden er allemaal mee?

,,Dan moet je denken aan de initiatiefnemers van het Glazen Huisje, ons welbekend in Apeldoorn. Natuurlijk was de Taskforce Events Apeldoorn vertegenwoordigd in de persoon van Carla Maessen. Ook Sam Blees nam plaats in de boot. Hij heeft gave ideeën voor een soort ‘wenskerstboom’ op het Stationsplein. Daarnaast zaten we vol met bewoners die direct en indirect een link hebben met dit evenement. De leukste ideeën kwamen voorbij.”

Wat hebben jullie verder bereikt dit weekend?

,,Ons doel wat om 3FM Serious Request onder de aandacht te brengen en te enthousiasmeren. Dat is zeker gelukt. Er zijn bijvoorbeeld duizenden ‘Kom in Actie’ tattoos geplakt. Daarnaast hebben we veel Apeldoorners gesproken met goede ideeën voor acties of het evenement in de brede zin van het woord. Erg leuk te merken dat iedereen zo enthousiast meedenkt en praat. En bovenal: in actie komt.”

Hoe druk zijn jullie momenteel al met alle voorbereidingen?

,,Lekker druk. Achter de schermen zijn we uiteraard bezig met de organisatie van het evenement, afstemming met NPO3FM en samenwerking met partners in de stad. Daarnaast willen we Apeldoorn zoveel mogelijk ‘warm’ maken voor dit evenement. Ook de goedbezochte inspiratiesessies in april en mei zijn daar een voorbeeld van. Die krijgen overigens een vervolg: in een special editie van de Beursvloer op 6 september. Daarover kan ik je later meer vertellen.”

Merk je dat het al erg leeft in Apeldoorn?

,,Je merkt dat er nu al erg veel leeft aan ideeën voor acties. We horen erg veel voorbij komen. Ik hoor bijna dagelijks weer een nieuwe actie. Dat is echt fantastisch om te merken.”

Zijn er al ideeën die jullie leuk lijken?

,,Er komen al veel leuke plannen binnen. Van kerstballen beschilderen tot het wereldrecord vlaggenlijn verbreken. Maar ook leuke ideeën met de buurt, zoals een winterbarbecue of bewoners die huiskamerconcerten willen organiseren. Het is erg divers. Geweldig.”

Hoe verwacht je dat het zal zijn, 3FM Serious Request in Apeldoorn?

,,Ik verwacht dat 3FM Serious Request één groot feest wordt, waarbij we laten zien dat Apeldoorn het hart op de goede plek heeft zitten.”

 

Heb je zelf al ideeën voor 3FM Serious Request en zou je het leuk vinden om binnenkort ook al je eerste plannen te delen met de lezers van Apeldoorn Direct? Meld het hieronder of mail naar redactie@apeldoorndirect.nl.

ONDERWERPEN

Drakenbootfestival Portretten SeriousPeople

Onze nieuwsbrief

Elke maandag ons nieuws in de mail?

Meer lezen over ondernemen

REACTIES

Elke maandag ons nieuws in de mail?