In samenwerking met het Humanistisch Verbond-afdeling Apeldoorn wordt op 10 februari het filocafé georganiseerd met als onderwerp:
MENSBEELD en DIERBEELD
Sinds Darwin is voor velen ons mensbeeld veranderd en in samenhang daarmee wellicht ook ons dierbeeld.
Hoe verhouden ons mens- en dierbeeld zich tot elkaar? Zij wij dieren? Zijn wij meer dan dieren?
Hoe passen traditionele menselijke eigenschappen als intelligentie, geest, moraal en vrije wil hierin?
We gaan onderzoeken wat de eventuele meerwaarde van de menselijke geest is.
Het filocafé is een laagdrempelig initiatief waar we proberen om filosofie voor iedereen toegankelijk te maken.
Nanda van Bodegraven is praktisch filosoof en publiceert tevens over filosoferen met kinderen.
Martin Struik is docent filosofie in het middelbaar onderwijs.
Beide filosofen verzorgen de inleiding en gaan ons deze avond bekwamen in het filosofisch reflecteren.
Lokatie: Gigant, Apeldoorn, aanvang 20.15 uur, entree: eur. 4,50/5,50.
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies
Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
REACTIES