Het nieuwe winkelen bij 100% Voetbal

Zaterdag 10 februari 2018

Door Marianne Zegwaard-Waanders

,,Hier moet het een voetbalbeleving zijn”, zegt Pim Mulder eigenaar van 100% Voetbal aan de Stationsstraat in Apeldoorn. Terwijl verschillende Apeldoornse retailers er voor kiezen te stoppen, gaat de voetbalwinkel onverstoorbaar door. Inmiddels zijn ze toe aan de derde generatie klanten die nu ondergedompeld wordt in het ‘nieuwe winkelen’. De winkel is verbouwd, passen doe je in een echte voetbalkleedkamer, testen doe je op het voetbalveldje, lekker chillen kan op de tribune, kleding en schoenen worden bedrukt met naam en een potje FIFA spelen doe je op de playstation in de E-Sport hoek.

Trends en hypes

Zijn het trends of hypes? ,,Beide en je moet ze kennen. Bijvoorbeeld internet als blijvende trend, hebben we toegevoegd aan onze verkoopkanalen. Mensen kiezen zelf hoe ze hun aankoop doen. Een hype is het vluchtige sportmodebeeld. Vroeger had je één nieuwe collectie per voetbalseizoen. Nu is er continu aanbod van nieuwe modellen schoenen en trainingspakken. Dat tonen we in de winkel op levensgrote paspoppen. De winkel, die blijft! Internet moet goed geregeld zijn, dan biedt het gemak. Toch gaat het ook wel eens mis. De kleur valt tegen, de pasvorm is toch niet zo geschikt. Mensen willen toch voelen, ervaren en advies.” Naast de voetballiefhebber, weten scholen inmiddels de winkel ook te vinden.

Hoofdsponsor PSV E-Sportteam

Alles straalt voetbal uit. Pim kijkt lachend om zich heen: ,,Mooi toch? Dit is het nieuwe winkelen. Die beleving creëren we door de echte tribune in het midden in de winkel. Kinderen vinden het fantastisch, kunnen er lekker chillen en kijken een voetbalwedstrijd op de TV-schermen. En ze kunnen ook een lekker potje FIFA spelen op de playstation in de E-Sporthoek. Weet je trouwens dat 100% Voetbal shirtsponsor is van het E-Sportteam van PSV? We willen dit verder door ontwikkelen door de competitiewedstrijden van Nederlandse topclubs mee te spelen via de playstation. Het is een nieuw fenomeen en het staat nog in de kindervoetbalschoenen zeg maar. Onze winkel is daarvoor ‘the place to be’!”

Ons kent ons

Opa’s, vaders, kinderen en kleinkinderen komen in de winkel: ,,Ja, ondertussen bedienen we drie generaties voetballiefhebbers. Zo mooi, we kennen ze allemaal, heel gezellig. We kennen ook de clubs waar ze spelen. Dat geeft vertrouwen: we leveren kwaliteit en lossen problemen altijd op. Wij willen er ook nog zijn voor de kinderen van de kinderen, toch? Want dat betekent dat voetbal, het spelletje waar zoveel mensen plezier aan beleven, blijft. Zowel door actief te voetballen als door een wedstrijd te bekijken. Weet je hoeveel mensen er op zaterdag en zondag druk mee zijn? Ik kan je zeggen heel veel. 100% Voetbal wil blijven bijdragen aan sportieve voetbalprestaties en voetbalplezier.”

Gezelligheid troef

Meerdere generaties komen bij 100% Voetbal, wie zijn ze? Richard Karrenbelt kwam er al met zijn vader en nu met zijn zoon: ,,Gewoon ff een bakkie doen. Gezelligheid troef en altijd over voetbal ouwehoeren.  Mijn kinderen houden ook van de sfeer.” Berry Fennebeumer geeft aan dat hij 30 jaar geleden zelf al bij de voetbalzaak kwam: ,,Ik vond het prachtig en altijd gezellig. Voor mijn zoon geldt dat ook en hij is in de winkel altijd aan het voetballen op de goal. En natuurlijk de playstation hé.” Kortom: werk maken van het nieuwe winkelen is en blijft bij 100% Voetbal een feit, op internet en in de winkel.

Onze nieuwsbrief

Elke maandag ons nieuws in de mail?

Meer lezen over ondernemen

REACTIES

Elke maandag ons nieuws in de mail?