Robin Batens, van de jarige Mansion24, zoekt kwaliteit, gevoel en stijl

Zondag 21 oktober 2018

Door Marianne Zegwaard-Waanders

Robin Batens van Mansion24 voelt zich feestelijk: „Ja, dat is zo.  Komend weekend  bestaan wij inmiddels drie jaar en daar zijn we trots op. Op vrijdag 26 oktober pakken we daarom uit met een ludiek programma waar kledingmerk Carhartt en het hét platenlabel Trojan (o.a  in Ska, Reaggae en Dub) centraal staan. Ik nodig iedereen graag uit, naast de live-optredens is er nog veel meer te ontdekken.”

Vreemde eend

Ben jij een vreemde eend in Apeldoornse kledingbranche? „Nee, geheel niet. We verkopen mooie kledingmerken maar weten dit te mixen met een platencorner, een café en kapper. Door de mix zijn we anders en weten we een brede doelgroep te bereiken, van jong tot oud. Een elpee wordt niet alleen gekocht door ouderen maar ook juist door jongeren. Hetzelfde geldt voor sneakers, die zijn dus niet alleen voor jongeren, maar inmiddels voor alle leeftijden.”

Vernieuwen

Je was er vroeg bij door een breed assortiment aan te bieden. Muziek, kleding, kapper en horeca. Dit zogenaamde nieuwe winkelen zie je steeds meer. Speel je daarmee in op een behoefte? „Ja, vernieuwingen blijven noodzakelijk om de consument aan je te blijven binden. Dat hoeven geen grote vernieuwingen te zijn, maar wel leuke interessante prikkels. Onze nieuwe schoenencollectie bijvoorbeeld, en het inspelen op de vrije tijd van mensen. Wij zijn bewust iedere zondag open en kennen op donderdag en vrijdag langere openingstijden. Wij passen onze winkeltijden aan op de klant en niet andersom.”

Internet

Je hebt een duidelijk mening over het winkelen op internet. Jij biedt het niet via dat kanaal aan? „Ik ben niet anti-online. Ik zet ook social media en de website in voor de winkel, maar het shoppen online is een ander verhaal. Google is veranderd van zoekmachine naar vergelijkingssite. Producten die via Google en het internet in het algemeen worden aangeschaft, zijn emotieloos. Heb je items waar gevoel en smaak bij komt kijken, dan is daar meer voor nodig. Bij Mansion24 kijken we oprecht naar wat er bij iemand past. En dat zal het altijd winnen van online. Ik vind het zelf ook veel leuker wanneer er een doos met nieuwe producten binnenkomt, dan het versturen van een online bestelling.’’

Verandering

Zie je daar verandering in? „Ja, er komt wel een soort bewustwording op gang. Het gaat dan om de balans tussen online versus offline prikkels. Muziek bijvoorbeeld, er is steeds meer vraag naar vinyl in plaats van de voorgeprogrammeerde lijsten van Spotify. We zijn gewend geraakt aan een wereld waarin alles nóg sneller en makkelijker moet. Kijk naar de Senseo, het was het een wereldwonder. Inmiddels zijn we erachter dat het naar niks smaakt. Dat zie je ook in de muziek. Vinyl heeft meer kleur en smaak, het komt veel dieper binnen. En steeds meer mensen willen dat soort stukjes kwaliteit van leven weer terug. Op het gebied van muziek, koffie, eten en ook kleding. En dat bieden wij hier.”

Verjaardagsfeest

Inmiddels besta je 3 jaar en vier je een feestje: „Samen met het team kijken we terug op drie jaar vakmanschap. Iets waar we trots op zijn. We bereiken veel door samenwerking. Dan kan variëren van een Japans weekend waarbij we exclusief denim een Japans biertje en De Grand Prix in Japan weten te mixen en daarmee een brede doelgroep aanspreken. We kijken dan ook uit naar volgende week vrijdag waar we ons 3-jarig jubileum gaan koppelen met een zeer gelimiteerde collectie van Carhartt en het platenlabel Trojan dat 50 jaar bestaat. Speciaal voor deze avond komt de bekende reggae DJ Den Den.”

Alle informatie over Mansion24 en de aankomende activiteiten is te vinden op mansion24.com

ONDERWERPEN

Evenementen Apeldoorn

Onze nieuwsbrief

Elke maandag ons nieuws in de mail?

Meer lezen over ondernemen

REACTIES

Elke maandag ons nieuws in de mail?