Stadsstrand SOAP omarmd door Apeldoorners
,,Dit gaat niet mislukken.” Arnoud Tomassen, directeur van energiebedrijf SmartPower en geboren Apeldoorner, weet het zeker. SOAP, Apeldoorn’s eerste beachbar, wordt ‘een succes dat veel waarde toe gaat voegen aan de stad’. Om die reden twijfelde Tomassen ook geen seconde toen hij gevraagd werd om mee te doen aan SOAP’s aankomende crowdfundingscampagne. ,,In Alger van Veldhuizen heb ik alle vertrouwen. Ik ben niet de enige trouwens.” SOAP is nog op zoek naar crowdfunders, die van veel voordelen kunnen genieten na de opening in mei 2018.
Tomassen en Van Veldhuizen ontmoetten elkaar achter de bar. ,,Hij werkte toen bij ’t Pakhuys. En als marktkoopman, volgens mij.” lacht Tomassen. ,,Ik werkte bij de Bizzy’s. Toen kenden we elkaar van ‘hallo’ en ‘doei’. Later kwam hij ook bij de Bizzy’s; plaatjes draaien.” Nog later opende Van Veldhuizen zijn eerste zaak aan de overkant van de straat en iets later Het Nieuws van Apeldoorn. Als Tomassen kijkt wat dat voor Apeldoorn heeft gedaan is hij razend enthousiast: ,,Daarna werd, ook door inzet van anderen natuurlijk, het Leienplein een bruisend geheel. Nu nog mijn favoriete plek op een zonnige zomermiddag, maar dat gaat veranderen…”
Veel Apeldoorners zullen moeten wennen aan het idee van een beachbar in Apeldoorn, maar niet Tomassen: ,,Ik was gelijk enthousiast! Dit gaat heel Apeldoorn energie geven.” Dat komt volgens Tomassen door de unieke mogelijkheden op een eveneens unieke locatie. ,,Waar kun je nou in Apeldoorn zo aan het water zitten? Hier kan je zomers met kinderen naar toe. Zelf lekker in een strandstoel en dan kunnen de kinderen spelen. Hopelijk leren ze zo ook meer over water, het Kanaal en Apeldoorn. Want geschiedenis is er genoeg.” Maar volgens Tomassen is het voor iedereen aantrekkelijk: ,,Ik kan hier ook makkelijk met zakenrelaties heen.” ‘Makkelijk’, omdat SOAP genoeg parkeerruimte heeft. ,,Maar ook omdat ik het vanuit mijn kantoor bijna kan zien,” lacht Tomassen.
SOAP zoekt crowdfunders met hart voor de stad
Toen hem gevraagd werd of hij mee wilden doen aan de crowfundingsactie hoefde Tomassen dan ook niet lang na te denken. ,,Dit is een goeie deal. Niet alleen voor mij, als ondernemer, maar ook voor particulieren die Apeldoorn een warm hart toedragen.” Over de details vertelt hij als een echte ambassadeur. ,,Je investeert geld in iets dat Apeldoorn verbetert en krijgt er ook nog eens meer voor terug. Waar alle rente afneemt, levert deze crowdfunding je alleen maar voordelen op.”
Volgens Tomassen moet dan ook elke Apeldoorner met de mogelijkheid serieus overwegen om deel te nemen. ,,Want als het goed is voor Apeldoorn…”, sluit Tomassen met een grote glimlach af.
De crowdfundingsactie van Stadsstrand SOAP heeft plaats voor 40 zogeheten Founders, die voor een investering van 2500 euro over een verloop van 5 jaar een bartegoed van 3000 euro krijgen met daarbij een jaarlijks evenement, een speciaal ingericht ‘clubhuis’ en vier jaarlijkse evenementen.
Informatie is te verkrijgen via info@soap-apeldoorn.nl of via www.soap-apeldoorn.nl
Stadsstrand SOAP opent in april 2018. Martijn de Frankrijker volgt namens Apeldoorn Direct deze soap op de voet. Afbeelding en ontwerp door ARES Architecten.
REACTIES